Dufour 460 GL – recenzja filmowa. Wady i zalety.

Dufour 460 Grand Large oferuje idealną równowagę między funkcjonalnością a elegancją.
Zdefiniowany przez jej eleganckie i piękne linie,

To właśnie ten większy poziom komfortu i luksusu wraz ze sprytnym wykorzystaniem przestrzeni i innowacyjnym designem naprawdę wyróżnia Dufour 460 na tle konkurencji.

Szerszy kształt kadłuba, bardziej niż można by się normalnie spodziewać po łodzi tej wielkości, został zaprojektowany zarówno do osiągów w szerokim zakresie warunków wiatrowych, jak i do zaoferowania maksymalnej przestrzeni kokpitu, platformy kąpielowej i kabin rufowych.

Po raz pierwszy pokazany na wystawie łodzi w Cannes we wrześniu 2015 roku, Dufour 460 jest następcą wyjątkowych Dufour 445 i 450 GL. Zaprojektowany przez włoskiego projektanta Umberto Felci ten jacht ma te same podstawowe wartości, które można znaleźć w całej gamie Grand Large.

Podwójne koła sterowe, umożliwiają zarówno nieograniczone poruszanie się po kokpicie, jak i zapewniają doskonałą widoczność do przodu podczas żeglugi.

Podnoszone podnóżki, które tworzą solidną platformę do podparcia stóp podczas żeglowania w przechyłach, a następnie składają się, gdy nie są używane, pozostawiając gładką podłogę kokpitu.

Przepustnica silnika jest wygodnie zamontowana na kolumnie sterowej co ułatwia manewrowanie.

Oczywiście istnieją opcje posiadania sterów strumieniowych dziobowych i rufowych ( yet truster ).

Standardowym silnikiem jest Volvo 55 KM z opcją 75 KM.

Tylne siedzenie podnosi się, aby umożliwić dostęp do pawęży i poza nią oraz odsłonić w pełni funkcjonalny zewnętrzny grill gazowy i zlew.

Pod podłogą kokpitu znajduje się duży schowek na ponton/tratwę ratunkową oraz mały schowek na pawęży mieszczący drabinkę kąpielową i miejsce na butlę gazową. Jest to dodatek do dwóch dużych schowków w centralnym kokpicie.

3 duże charakterystyczne okna kadłuba wpuszczają mnóstwo naturalnego światła do wnętrza łodzi.

Półpokłady są zauważalnie szersze niż można by się spodziewać po łodzi tej wielkości, umożliwiają łatwe i bezpieczne poruszanie się po łodzi.

Głęboka i łatwo dostępna bakista na dziobie oferuje mnóstwo miejsca na liny, odbijacze.

Kabestany szotów genuy są umieszczone na rufie obok pozycji steru, co ułatwia obsługę. Przy zejściówce znajdują się 2 dodatkowe kabestany do obsługi fałów, szotów grota i innych lin.

Fok samohalsujący w standardzie z opcją wyboru geniui jako żagla przedniego.

Długość całkowita: około 14,15 m (46 stóp)
Szerokość: około 4,5 metra (14 stóp 9 cali)
Zanurzenie: max 2,20 m
Powierzchnia żagla ok 99.68 m²
Opcje silnika: od 55 do 75 KM
Kabiny: zazwyczaj składa się z 3 do 4 kabin lub 5
Pojemność paliwa: ok 200 l
Pojemność zbiorników: ok 380l

BRYG Jacek Szczepaniak
ul. Siewna 9/12, 43-300 Bielsko Biała